Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Knas II

Av svalan - 29 januari 2012 11:45

Kom hem kvart i fyra i natt. Kvällen blev inte riktigt som jag tänkt, inte för någon av oss. Kanske var det lika bra. Roligt hade vi i alla fall. Men hur som. Inget R och A, inget R och M..


Att kunna sova ut ordentligt när man faktiskt har möjlighet är ingen självklarhet för mig, vilket bör vara rätt vettigt när man kommer hem ungefär samma tid som man i vanliga fall går upp när man ska till jobbet. Dessutom drömde jag en hel del i natt, både otroligt mysigt och en del mindre kul. Vaknade med en jobbig känsla. Ångest, djupt ingrodd stress. Och jag vet inte varför. Det är så jobbigt när det blir så. Kan inte sätta fingret på vad som egentligen är problemet, vad som är den bakomliggande orsaken. Kanske kan känslan av ensamhet vara något. Jag saknar att ha någon som ringer och kollar läget, som kan sova ut brevid en på söndagsmorgonen, som man lagar mat till, lagar mat till en. Eller så är det bara en uppblåst illusion av någonting som min hjärna inbillat mig. Ingenting jag egentligen behöver. 


Hur som helst, det har gått så långt nu att jag skrivit en lista på saker att göra idag för att känslan höll på och äta upp mig och jag fick ingenting gjort. Fastnade halvvägs i allt jag tog för mig. Punkt nummer ett, att äta frukost, är nästan klar nu efter 1,5 h. Och då inkasserades en skål fil och en knäckemacka.. 


Jag ska försöka göra idag till en bra dag. Utan mer ångest och stress. 
Heja mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av svalan - 9 juni 2017 10:23

Den jobbiga känslan av att vara fel, inte godkänd för de val man gör. Den ligger och skaver i mig, och gör att jag tvekar på mina egna beslut. Jag försöker stå upp för mig själv nu, betydligt mer än förut. Försöker vara stark, självständig och samtid...

Av svalan - 16 november 2016 09:14

Jag vet inte var jag ska börja, eller vad jag egentligen vill då fram. Det är ett enda virrvarv av en massa allt.   Sluta tänka! Kom igen, kör! Vad vill jag? Vad menar mina känslor? Vem var han egentligen? Kände jag honom alls? Varför är jag här?...

Av svalan - 13 november 2016 17:03

Dra åt helvete med dig ångest. Jag är trött på dig. Vi har spenderat så mycket tid ihop och det börjar bli så tröttsamt.   Idag följde du med mig innanför dörren, jag försökte mota ut dig men du var envis och hängde efter. Jag gav efter lite gran...

Av svalan - 26 augusti 2016 07:24

Tack för allt. Tack för tiden som var och det vi gjorde. Allt vi lärde oss och allt vi gick igenom. Det har format mig till den jag är idag och jag lovar att jag har blivit bättre på att både dammsuga och slänga smutstvätten i tvättkorgen. Vissa tar ...

Av svalan - 11 juli 2016 10:03

Livet tar ibland tvära vändningar. Man ställs inför beslut man länge kanske vetat om eller som kom plötslig, men inte vågat ta. Och plötsligt då står man där, man tar klivet, rycker plåstret och bara gör det. Det är inte många personer som kan ta en ...

Ovido - Quiz & Flashcards