Alla inlägg under januari 2011

Av svalan - 17 januari 2011 22:44

Just nu är jag bara allmänt tillfreds. Ridningen går åt rätt håll, det finns mängder av energi att plocka av, FA-kursen och EKSYS är avklarade. Imorgon går starten för slutspörten. T var hos veterinären idag och det gick bra. Skönt. Var lite lätt orolig att det skulle krävas större insatser.


Sen har vi J. Den där J. Vet inte hur detta ska te sig, men för tillfället känner jag mig rätt harmonisk ändå. Det går som det går. Blir det pannkakstårta av det hela så var det väl meningen. Om inte annat kan D få lite mer utrymme för eftertanke. (Bara för att det är fel så kan det bli rätt, i alla fall för en stund?).


När det gäller P tror jag att det lättast sammanfattas med: sometimes good bye is a second chans..

Dock märker jag verkligen av att turbulensen kring det avtagit, att avskärma sig verkar för tillfället vara en rätt bra lösning. Det kanske visar sig i efterhand, att det var felaktigt. Men det är alltid lätt att vara efterklok och om man kunde se in i framtiden och få vetskap om hur livet skulle te sig vore det ingen större match att ens försöka spela, eller hur?



Fokusering på mälsättning och uppfyllande av drömar och efterlängtade händelser och äventyr är det som gäller nu!


Av svalan - 8 januari 2011 19:50

Vad jag håller på med nu är rätt knäppt. Men samtidigt rätt kul. Jag kan inte hjälpa att jag njuter av det. Risken finns väl dock att jag kommer få äta upp det här..

Men man ska inte bränna några broar och jag har faktiskt inte gått så långt med allt. Det hela är rätt oskyldigt måste jag medge. Om än lite knasigt.


Man ska känna att man lever och det är precis vad jag gör nu!


(Nån där uppe får gärna hålla en tumme för mig i vilket fall).

Ovido - Quiz & Flashcards