Alla inlägg under juli 2010

Av svalan - 28 juli 2010 21:27

Jag mår bra. Så nu ska jag lista allt som har att göra med det:


Alldeles för mycket arbete, utbildning och festande har tagit musten ur mig. Det har i sin tur lett till att all rastlöshet försatts i viloläge. Jag har inget större behov av att göra sjuttioelva saker på kvällarna när jag kommer hem altervativt direkt på morgonen när jag vaknar. Jag kan lätt lägga mig i sängen och kolla film eller göra någonting annat helt värdelöst utan att det bekommer mig speciellt mycket. Det är faktiskt riktigt skönt, slippa alla dessa jobbiga jag-måste-göra-någonting-nu-innan-jag-blir-galen-känslor.


Dessutom kan jag lyssna på vilken musik jag vill igen. Till exempel så går herr Jason på högvarv, och det känns ju lite mer än bara smått glädjande.


Har även kommit fram till att istället för att ägna all tid, (nu när jag är ensam), åt att försöka leta och söka efter någon eller något som ska göra mig mer hel än jag redan är, ska jag njuta av denna tid. Det kommer säkert komma en tid då jag önskar mig tillbaka hit. Trettio och småbarnsmamma kanske? Haha.


Så för att verkligen fullgöra de här med mit nya ungtjejsliv ska jag starta upp med en total make over av mitt bo. Det ska bytas ut både möbler och diverse textiler. Nya kort och ramar ska införskaffas liksom annat smått och gott.

Har för närvarande idéer på lite halvnakna män som ska få pryda och förgylla mina väggar och mitt liv. Har dock insett att utbudet verkar vara lite begränsat. De måste fortfarande vara smakfullt. I alla fall föräldravänligt. 


Förutom detta kommer det även nya karlar in i bilden. Opsidaysi!

Det är mycket vilt här omkring nu..

Ska bli lite spännande att se hur utfallet blir, finns både en och två kandidater.

Tyvärr har den mest potentiella, eller i alla fall den som mitt hjärta föll lite för tappas på vägen. Tajmingen kunde inte ha varit sämre. Men jag håller tummarna hårt för att jag ska få en tillfällighet större än slumpen som ska hjälpa med att ställa saker och ting till rätta. I alla fall få en bättre chans, göra om och göra rätt.


För det måste erkännas, den där Johannes var bra fin.


Av svalan - 18 juli 2010 17:17

Jo TO, du är rätt fin när allt kommer omkring. Tåls att jobbas på, men hur skapar jag läge för det när vi inte känner varandra alls och träffats genom bekantas vänner?

Har tänkt på dig idag och näst intill hoppandes på att springa in i dig på affären eller när jag hämtade bilen..


B&B, du verkar intressant. Var tog du vägen? Vill att du hör av dig, det verkade bra. Är fikasugen, du vet var jag finns!


J, du är nog en roligt prick. Ska vi mysa någon dag?


AA, dig vill jag egentligen inte nämna men gör det ändå. Fuck.

(Dock kändes det väldigt bra att göra det mitt framför ögonen på dig igår. HA!)


Tillbaka till TO, hur ska jag gå tillväga? Ju mer jag tänker på det, desto mer intressant verkar det. Bara du går lite mjukare fram.




Hur ska detta sluta?

Ovido - Quiz & Flashcards