Alla inlägg under mars 2011

Av svalan - 19 mars 2011 22:20

Yes, nu är det finito! Hej då, D!


Som traditionen lyder brukar folk tackas av när det är slut på det roliga. Jag vill inte vara sämre än att göra det samma, så här kommer ett skriftlig tack speciellt utformat till dig från mig.


Tack för att du är ett as, för att du ger dubbla budskap och skapar förvirring i min hjärna. Tack ytterligare för att du inte hör av dig, det värmer massvis! Vill även passa på att tillägga att ålder, det spelar roll! Faktiskt. 


Så, ska ta mig en snabb funderar på om det är något mer jag vill passa på att tacka dig för.. Hmm låt se...


Jo! Tack för att du nästan kvävde mig med din tunga, det var en speciell känsla måste jag medge. Så hatten av för det, att jag tillbringats äran att få uppleva det. 


Nu så, tror att det var allt. 

Bra, då kan vi gå vidare till de väsentliga sakerna i mitt liv. 



Av svalan - 15 mars 2011 15:51

Nu finns det inte så mycket återvändo, datumet är satt och inom loppet av två veckor kommer det att ske. Skräckblandad förtjusning! :) Men jag har funderat på det här länge och det känns både roligt och spännande att det snart ska bli av. Så skräcken grundas mest i själva nervositeten, och att det kanske kommer att göra lite ont. Men det ska jag nog uthärda! 


Har även lyckats gå en rond med naprapaten. Det knakade och lät lite till och från, mina ögon typ svullnade upp och jag var nog lätt vimsig och yr i en timme efteråt. Men det var det värt, ingenting låg fel och de var faktiskt skönt att bli genomknådad.


Ska försöka göra ett ryck med korrekturläsningen snart, sen blir det matlagning a la mästerkocken och därefter möte. 


Med andra ord, en rätt härligt dag! 

Av svalan - 12 mars 2011 16:59

Jag har kännt att jag har börjat klättra upp ur deppgropen jag ramlat ner i. Motivationen och viljan att göra saker börjar komma fram igen, kroppen känns mer energifylld och det sura humöret är inte lika ofta på besök.


Några orsaker som jag tror varit bidragande är att jag har saknat ett socialt umgänge, då jag kännt att jag varit något isolerad och egentligen bara umgåtts med människor för att jag flytit med min roomie. Så därför var det skönt att ha lite besök av riktigt gamla vapendragare igår och att det förhoppningsvis dyker upp lite hästfolk ikväll. Dessutom ringde jag NB idag och det var roligt att höra hennes stämma. Vi beslutade om en lunch eller dylikt i veckan som kommer.


Även det faktum att träningen flyter på rätt fint nu är nog en bidragande orsak till denna uppåttrend. Tre fasta träningstillfällen i veckan som är schemalagda med klockslag och allt, och utöver det ett nyinförskaffat gymkort, en anmälan till ett löplopp och en ûberperson att träna och utföra loppet tillsammans med = Bra kombo!


Äta, träna, umgås, sova. Det är kombinationen för lycka och välbefinnande!





Ovido - Quiz & Flashcards