Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Hey ya!

Av svalan - 17 januari 2011 22:44

Just nu är jag bara allmänt tillfreds. Ridningen går åt rätt håll, det finns mängder av energi att plocka av, FA-kursen och EKSYS är avklarade. Imorgon går starten för slutspörten. T var hos veterinären idag och det gick bra. Skönt. Var lite lätt orolig att det skulle krävas större insatser.


Sen har vi J. Den där J. Vet inte hur detta ska te sig, men för tillfället känner jag mig rätt harmonisk ändå. Det går som det går. Blir det pannkakstårta av det hela så var det väl meningen. Om inte annat kan D få lite mer utrymme för eftertanke. (Bara för att det är fel så kan det bli rätt, i alla fall för en stund?).


När det gäller P tror jag att det lättast sammanfattas med: sometimes good bye is a second chans..

Dock märker jag verkligen av att turbulensen kring det avtagit, att avskärma sig verkar för tillfället vara en rätt bra lösning. Det kanske visar sig i efterhand, att det var felaktigt. Men det är alltid lätt att vara efterklok och om man kunde se in i framtiden och få vetskap om hur livet skulle te sig vore det ingen större match att ens försöka spela, eller hur?



Fokusering på mälsättning och uppfyllande av drömar och efterlängtade händelser och äventyr är det som gäller nu!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av svalan - 9 juni 2017 10:23

Den jobbiga känslan av att vara fel, inte godkänd för de val man gör. Den ligger och skaver i mig, och gör att jag tvekar på mina egna beslut. Jag försöker stå upp för mig själv nu, betydligt mer än förut. Försöker vara stark, självständig och samtid...

Av svalan - 16 november 2016 09:14

Jag vet inte var jag ska börja, eller vad jag egentligen vill då fram. Det är ett enda virrvarv av en massa allt.   Sluta tänka! Kom igen, kör! Vad vill jag? Vad menar mina känslor? Vem var han egentligen? Kände jag honom alls? Varför är jag här?...

Av svalan - 13 november 2016 17:03

Dra åt helvete med dig ångest. Jag är trött på dig. Vi har spenderat så mycket tid ihop och det börjar bli så tröttsamt.   Idag följde du med mig innanför dörren, jag försökte mota ut dig men du var envis och hängde efter. Jag gav efter lite gran...

Av svalan - 26 augusti 2016 07:24

Tack för allt. Tack för tiden som var och det vi gjorde. Allt vi lärde oss och allt vi gick igenom. Det har format mig till den jag är idag och jag lovar att jag har blivit bättre på att både dammsuga och slänga smutstvätten i tvättkorgen. Vissa tar ...

Av svalan - 11 juli 2016 10:03

Livet tar ibland tvära vändningar. Man ställs inför beslut man länge kanske vetat om eller som kom plötslig, men inte vågat ta. Och plötsligt då står man där, man tar klivet, rycker plåstret och bara gör det. Det är inte många personer som kan ta en ...

Ovido - Quiz & Flashcards