Alla inlägg den 13 november 2016

Av svalan - 13 november 2016 17:03

Dra åt helvete med dig ångest. Jag är trött på dig. Vi har spenderat så mycket tid ihop och det börjar bli så tröttsamt.


Idag följde du med mig innanför dörren, jag försökte mota ut dig men du var envis och hängde efter. Jag gav efter lite grann, försökte komma på något bra sätt att attackera dig på. En tår på kinden, en till..  Det händer att du flyr då. 

Men inte idag. Du bara hånlog lite mot mig, och undrade om jag inte hade mer att komma med.


Jag vet att det inte bara är det vanliga gamla du som stör mig. Du har lyckats mutera och intagit andra former. Dyker upp på de mest opassande ställen och tidpunkter. Och jag har tillåtit det. På sätt och vis så gillar jag dig. Någonstans i mig så ger det ett konstigt välbehag. Fyller ett tomrum på något vis.


Jag blir då aldrig klok på dig.

Ovido - Quiz & Flashcards