Alla inlägg den 24 april 2013

Av svalan - 24 april 2013 08:09

Det där med att arbete och få någonting vettigt gjort, när man vet att det väntar något roligt, spännande och halvt utmanande efter jobbet det är en konst i sig det. Har hittills ägnat 1,5 timme på jobbet med att, ja hur ska jag yttrycka det - fördriva tid? Jag har min "to-do-list" på väggen och jag ska snart plocka ner en av lapparna med en uppgift att ta tag i och färdigställa. Men det tar emoooot.


Det sägs ju man ska leva i nuet, inte skynda på tiden för att det går så väldans fort ändå men just nu idag så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att spola fram lite.. 


Funderar på hur jag ska boosta mig själv till att prestera som bäst ikväll. Eller hur jag faktiskt ska försöka fokusera på att bara ha roligt och INTE prestera. För det brukar vara då det går som bäst. Avspänd, fokuserad och på bra humör. Ingen prestationsångest, inga spända armar och ben. Bara glädje, ridkänsla och harmoni. Hur det går sitter bara i mitt huvud, ingen annan kan bestämma vad som är bra nog eller inte. Jag ska ha en trevlig kväll tillsammans med min käraste och några andra prestigelösa personer med samma intresse.


Men det skulle inte skada om poletten kunde trilla ner lite ikväll. Åka hem med känslan av tillfredsställelse och lycka., det vore något det! Jag ska göra mitt bästa, tro på mig själv och njuta av stunden.


Here we go!  

Ovido - Quiz & Flashcards