Direktlänk till inlägg 5 december 2012

2012-12-10

Av svalan - 5 december 2012 18:20

N släpar iväg mig till läkaren. Får troligen remiss till "den andra avdelningen". 10.40 ska vi vara där. Bra om hon hämtar upp mig så jag inte får för mig att skippa det hela. Just nu har jag på känn att jag kommer jobba hårt hela helgen för att jobba upp fasaden. Förhoppningsvis (?) genomskådar dem mig lätt. Orkar inte anstränga mig. Inte åt något håll. 

-------------------------------------------


Just nu blir det bara ren fakta. Raka rör, inga konstiga funderingar eller tankar. Vill inte. Orkar inte. Vill mest bara vara. Glida runt utan att ta tag i någonting. Umgås med mig själv. 


R. Orkar inte känna efter. Han får leka med sin A. Vill inte vara med. Vill inte vara eller bli en del av något konstigt drama igen. Pallar inte känna efter varför jag tänker så. Han får köra sitt race, säga vad han vill. Eller hålla inne med det han inte vill säga. Jag kunde inte bry mig mindre just nu. Kanske är jag orättvis. Men han känner mig så pass bra så han borde känna eller se på mig exakt vad jag menar. Framför allt nu när jag inte kan formulera det i ord.  


T. Vill ge mig hän. Tycker om honom. Lite grann. Han är fin. Orkar inte med falska förhoppningar. Ska försöka bortse frå honom.. Om han bara kunde hämta sin jävla klocka. Vad är grejen där egentligen? Hur många har karln? Hot n cold..


O. Kan tänka tillbaka på förra gången vi sågs. Det var roligt. Jag mådde bra. Hade kul. Vet inte vad jag vill. Testar mig fram. Låt det bära eller brista. 


PR. Jag är arg på honom. Orkar inte vara ledsen. Blir bara fruktansvärt arg, irriterad och frustrerad. Kan känna hur det gror i mig. Hur jag samlar det på hög. Bygger upp en fin stor samling, ett riktigt känsloberg. 


Är instabil. Stabil som attans ibland. Glad. 

För att nästa femton minuter tappa greppet. Ska inte ha sönder ytterligare en kökslucka. Inga fler skålar eller tallrikar heller för den delen. Jag tycker om min TV..


----

Tänk om de bara ifrågasätter mig? Ställer massa jobbiga frågor där jag kommer sätta mig i försvarsposition? 

Jag är inte helt säker på i fall jag orkar möta mig själv just nu. Klarar jag det? Hur är läget egentligen? Vad är äkta, vad är falsk? Vart kommer dramaqueen:en in i bilden? Är det mitt sätt att försöka förminska mina egna problem? 


Hur illa är det? 



Mycket är så bra. Varför är det då så svårt? 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av svalan - 9 juni 2017 10:23

Den jobbiga känslan av att vara fel, inte godkänd för de val man gör. Den ligger och skaver i mig, och gör att jag tvekar på mina egna beslut. Jag försöker stå upp för mig själv nu, betydligt mer än förut. Försöker vara stark, självständig och samtid...

Av svalan - 16 november 2016 09:14

Jag vet inte var jag ska börja, eller vad jag egentligen vill då fram. Det är ett enda virrvarv av en massa allt.   Sluta tänka! Kom igen, kör! Vad vill jag? Vad menar mina känslor? Vem var han egentligen? Kände jag honom alls? Varför är jag här?...

Av svalan - 13 november 2016 17:03

Dra åt helvete med dig ångest. Jag är trött på dig. Vi har spenderat så mycket tid ihop och det börjar bli så tröttsamt.   Idag följde du med mig innanför dörren, jag försökte mota ut dig men du var envis och hängde efter. Jag gav efter lite gran...

Av svalan - 26 augusti 2016 07:24

Tack för allt. Tack för tiden som var och det vi gjorde. Allt vi lärde oss och allt vi gick igenom. Det har format mig till den jag är idag och jag lovar att jag har blivit bättre på att både dammsuga och slänga smutstvätten i tvättkorgen. Vissa tar ...

Av svalan - 11 juli 2016 10:03

Livet tar ibland tvära vändningar. Man ställs inför beslut man länge kanske vetat om eller som kom plötslig, men inte vågat ta. Och plötsligt då står man där, man tar klivet, rycker plåstret och bara gör det. Det är inte många personer som kan ta en ...

Ovido - Quiz & Flashcards